Študijný odbor Grafický dizajn, ktorého autorom je Mgr. Viera Zavarčíková, sa vyučuje na na SSUŠAT od 1.9.2004. Zameranie odboru sa prispôsobuje zmenám na trhu a pripravuje absolventov pre aktuálne potreby grafického priemyslu. Pre uplatnenie absolventov je predovšetkým dôležité zvládnutie programového balíka Adobe Design premium - Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign slúžiaci pre komplexné grafické využitie.
Dvojročné pomaturitné štúdium grafického dizajnu ukončujú študenti komplexnou realizáciou záverečnej práce od grafických návrhov, cez softvérové spracovanie až po finálnu podobu v tlači.
Garanti študijného odboru      Pedagogický zbor

Mgr. art Štefan Kubovič skončil VŠVU, Bratislava – odbor voľná grafika. Samostatné výstavy: Riverum of book – Pittsburgh, USA, Coup De Lune, Paríž, Francúzko, Art Zwieg, Nemecko, Cafe SNG – Bratislava, Galéria Medium – Bratislava, iné miesta na Slovensku. Získal ocenenia: 2. miesto o najkrajšiu pečiatku na Slovensku za rok 2000 a 1. miesto za najkrajšiu pečiatku na Slovensku za rok 2004. Venuje sa grafike, grafickému dizajnu, známkovej tvorbe a reštaurovaniu papiera. Vyučuje predmet Navrhovanie a typografia.
Študovala na SUŠ v Trenčíne, odevný dizajn a na UKF v Nitre Výtvarné umenie a pedagogiku a sociálnu pedagogiku. Vo svojom voľnom čase sa venuje fotografovaniu, grafike a odevnému dizajnu. V minulosti vystavovala svoje fotografické práce pod názvom - Človek, príroda. V budúcnosti plánuje výstavu fotografií portrétov pod názvom Sladké kvety. Spolupracuje ako fotografka pre známy internetový časopis. Na škole vyučuje počítačovú grafiku – Adobe Photoshop a Adobe Illustrator, Výtvarnú prípravu a Modelovanie.
Študoval na Vyššej odbornej škole filmovej Zlín v Českej republike, odbor animácia a réžia animovaného filmu. Pokračoval v štúdiu na Vysokej škole múzických umení v Bratislave na filmovej a televíznej fakulte, katedre animovaného filmu. Ďalej na "La Poudriere – animation film schol", vo Valence vo Francúzsku, tréningový program MEDIA, zameraný na vývoj a produkciu a adaptáciu animovaného diela. Zúčastnil sa na "The Animation Workshop, Viborg v Dánsku a na tréningovom programe MEDIA (3D Artist for Animated Features and TV Series) Venuje sa ilustrácií učebníc, pracovných zošitov a beletrie pre rôzne vydavateľstvá. Spolupracuje s reklamnými agentúrami - komerčná kresba; realizácia storyboardov, shootingboardov, print, .Participuje na filmoch a seriáloch pre komerčnú TV. Je autorom kresieb komiksov pre rôzne časopisy. Jeho filmy získali rôzne ocenenia napr. film LÍŠKYLOVENIE získal Award of Rector of University, Award in Category Experimental Enviroment Film na Ecofilme v Českom Krumlove. Jeho absolventský film SUPER SUPER MAN bol prezentovaný na festivaloch Bologna – European Festival of Film Schools a Ljubljana – Animateka – Animated Film Festival
Vyštudoval Vysokú školu výtvarných umení v Bratislave na katedre grafiky – ateliér voľnej a farebnej grafiky. Za svoju diplomovú prácu pod názvom Modification bol ocenený Cenou Slovenskej výtvarnej únie na výstave piateho ročníka Bienále voľného výtvarného umenia. Vo svojej tvorbe sa zaoberá prevažne portrétnou maľbou, v ktorej živelným, expresívnym a nekonvenčným maliarskym prejavom zachytáva rôzne premeny a podoby súčasného človeka. Okrem viacerých výstav na Slovensku sa zúčastnil aj medzinárodných výstav v Ostrave, Záhrebe, Bulharsku či New Yorku. Venuje sa tiež kresleniu ilustrácií a storyboardov pre reklamné agentúry, tvorbe grafických návrhov, katalógov, plagátov a bannerov. V súčasnosti je doktorandom na katedre výtvarnej výchovy na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského, kde od roku 2015 začal vyučovať maľbu a kresbu.
Bakalárske štúdium vyštudoval na Akadémii Umení v Banskej Bystrici v ateliéri grafika -priestor - synergia pod vedením doc. R. Bruna, akad. mal. Magisterský stupeň ukončil na Vysokej škole výtvarných umení u doc. V. Kolenčíka, akad. mal. s odborom voľná a farebná grafika. Venuje sa tradičnej grafike, kresbe, ilustrácií a komiksu s dôrazom na zobrazovanie figúry v priestore. Vystavoval na viacerých skupinových výstavách na Slovensku ale aj v zahraničí ako napríklad Celebrating Print NY 2014. Je držiteľom prvej ceny Egona Schieleho za rok 2017 a má zaradené kresby v troch publikáciách knihy s názvom Figurama. Na našej škole vyučuje figurálnu kresbu.
Študovala na SUŠ v Ružomberku odbor fotografický dizajn a na PF KU učiteľstvo výtvarného umenia. Ďalej pokračovala v štúdiu na VŠVÚ v Bratislave, kde absolvovala doplnkové dvojročné štúdium v ateliéri Laboratórium fotografie u prof. Ľuba Stacha. Intenzívnejšie sa začala zaujímať o klasickú čiernobielu fotografiu. Na našej škole vyučuje výtvarnú prípravu a fotografickú tvorbu a prax.
Vyštudovala aprobáciu dejepis a estetika na Filozofickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Počas štúdia sa hlbšie zamerala na dejiny estetiky v súvislosti s vnímaním umenia a kultúrnych súvislostí, čoho vyústením bola aj účasť na Študentskej vedeckej konferencii, kde svoju prácu venovala možnostiam estetična v diele mexickej maliarky Fridy Kahlo. Vysokoškolské štúdium ukončila s červeným diplomom pod vedením riaditeľky Inštitútu estetiky, vied o umení a kulturológie prof. PhDr. Jany Soškovej, CSc.
Študovala na UMB v BB a úspešne ukončila štúdium odboru učiteľstvo výtvarného umenia, kde nadobudla vedomosti a zručnosti v oblasti klasickej a digitálnej grafiky a fotky, dizajnu, videoartu a umenia objektu, inštalácie a performance. Svoje práce vystavovala v Poľsku a galérií v BB. Venuje sa prevažne počítačovej grafike, IT technológiám a v budúcnosti sa chce zdokonaliť v oblasti tvorby webových stránok.

8296 N GRAFICKÝ DIZAJN

Stiahni prihlášku
INFORMÁCIE O POMATURITNOM ŠTÚDIU
Na dvojročné pomaturitné kvalifikačné štúdium sú študenti prijímaní bez prijímacích pohovorov. Stačí zaslať vyplnenú prihlášku spolu s kópiou maturitného vysvedčenia, obratom vám zašleme potvrdenie o prijatí a Zmluvu o štúdiu. Prihlásiť sa môže každý, kto má ukončené stredoškolské vzdelanie s maturitou.

Výhody pomaturitného štúdia na SSUŠAT:
- pripravíme Vás do praxe a na vysokú školu
- naučíme Vás pracovať s najnovším softvérom a hardvérom v multimediálnom priemysle
- prispôsobíme Vám rozvrh aj individuálne
- zostáva vám štatút študenta a priznávajú sa vám všetky študentské výhody
Zápisné:
Školné:
250 EUR / platí sa jednorazovo pred nástupom do školy
150 EUR/mesiac
Mimobratislavskí žiaci si môžu individuálne zabezpečiť ubytovanie v domovoch mládeže - SOŠ technická (Vranovská 2, Vranovská 4), Školský internát Račianska 80, SOŠ polygrafická (Račianska 190) a súkromný domov mládeže Krupa DM (Pekná cesta 4). Žiadosť o ubytovanie si podávajú študenti priamo na príslušný domov mládeže.
KÓD ŠKOLY: 036 068 284       Stiahni prihlášku
Súkromná stredná umelecká škola animovanej tvorby
Zabezpečte svojmu dieťaťu to najlepšie vzdelanie!


Aj Vy máte doma umelecky nadaného deviataka? Tak určite viete, že termíny talentových skúšok sa blížia závratnou rýchlosťou. Len v bratislavskom samosprávnom kraji je 16 stredných umeleckých škôl, ktoré v termínoch od 20. marca do 10. apríla preveria znalosti žiakov deviatych tried. Vo viacerých smeroch špecifická Súkromná stredná umelecká škola animovanej tvorby v Bratislave má ´talentovky´ 27. marca 2015.
Ak pre svoju ratolesť chcete zabezpečiť čo najkvalitnejšie vzdelanie pre jeho ďalšie životné uplatnenie, mali by ste školu vyberať podľa niekoľkých kritérií. Odporúčame pri výbere zamerať sa napríklad na študijný plán školy, kvalitu výučby, vybavenie školy, vzhľadom na študijný odbor, či kvalitu pedagogického zboru, ktorý bude Vaše dieťa vzdelávať a odovzdávať mu vedomosti a zručnosti. Na Slovensku je momentálne niekoľko kvalitných stredných umeleckých škôl, jedna z nich je však svojim zameraním aj technickým vybavením jedinečná dokonca aj z celosvetového hľadiska.
Súkromná stredná umelecká škola animovanej tvorby (SSUŠAT), ktorá sídli v bratislavskej Petržalke, ponúka v rámci 4-ročného štúdia 4 študijné odbory - animovanú tvorbu, grafický dizajn, fotografický dizajn a odevný dizajn. Čo sa týka vyučovania umelecky orientovaných predmetov, vlastní škola niekoľko technologických vychytávok, ktoré vo svete vlastní iba zopár škôl.
Unikátom študijného odboru animovanej tvorby je 20 kamerový animačný systém Motion Capture, s ktorým sa učia študenti v súčasnosti pracovať. V rámci škôl a firiem je jediný na Slovensku. V Európe a celosvetovo v rámci škôl, vlastní tento 20 kamerový animačný systém iba jedna univerzita v USA. S použitím Motion Capture bolo vytvorené aj prelomové dielo Avatar, Beowulf, Pán prsteňov Assasin´s Creed, či King Kong...
Táto unikátna technológia na digitálne zachytávanie pohybu je určená na 3D aj 2D animáciu. Práca s ňou je vo svete animácie doslova kráľovskou disciplínou, ktorú majú možnosť používať teraz aj slovenskí študenti. A keďže animácia nie je len o kreslení a animovaných rozprávkach, ale dnes sa prakticky využíva v každej oblasti od architektúry, archeológie, medicíny, biológie cez kriminalistiku a tak ďalej, jej štúdium rozšíri študentom obzory a výrazne zlepší možnosti uplatnenia na trhu práce.
Ďalšie tri odbory, teda fotografický, grafický a odevný dizajn, vyučované v rámci Súkromnej strednej umeleckej školy animovanej tvorby sú vysoko kvalitné po stránke postavenia študijného odboru, technického vybavenia školy či pedagogického vedenia. Študenti pracujú s najmodernejšími technológiami a aktuálnymi verziami SW a HW. Pri výučbe sú vedení tímom kvalitných pedagógov, odborníkov z praxe a slovenských kapacít vo svojom odbore. Patrí medzi nich napríklad režisér, animátor, ktorý sa podieľal na tvorbe 5 celovečerných animovaných filmov, napr. Marco Polo return to Xanadu (USA), ktorý bol v roku 2000 v širšom výbere nominovaný na Oscara, Štefan Martauz, ktorý stál pri zrode bábkovej animácie na Slovensku, Ing. Karol Holubčík, grafik Mgr. art. Matej Vakula, Mgr. art. Štefan Kubovič či akademická maliarka a animátorka Ľudmila Pavolová.
Ak sa o štúdiu na Súkromnej strednej umeleckej škole animovanej tvorby chcete dozvedieť viac, či rovno vyplniť prihlášku na talentovky, kliknite na www.uat.sk alebo na školskú facebook stránku .
Navyše, škola poskytuje nadaným študentom zo sociálne slabších rodín, ktorí si štúdium preukázateľne dovoliť nemôžu, možnosť absolvovať štúdium bezplatne.

Uplatnenie absolventov grafického dizajnu v praxi


Absolventi grafického dizajnu SSUŠAT dokážu vďaka praktickým znalostiam grafických softvérov v spojení s teoretickými vedomosťami princípov kompozície a výtvarného cítenia schopní realizovať grafické návrhy od idei, až po konečné zhotovenie hmotných produktov. Dokážu spracovať rôzne mediálne produkty a propagačné materiály od tvorby loga, všetkých druhov publikácii, tvorbu firemného dizajnu až po komplexné reklamné kampane.
Absolventi sa uplatňujú predovšetkým v grafických štúdiách a reklamných agentúrach. Mnohí si zakladajú vlastné prosperujúce firmy, realizujú reklamné kampane známym slovenským i zahraničným firmám. Niektorí absolventi pokračujú v štúdiu ďalej na vysokých školách. Keďže štúdium obsahuje aj výtvarnú prípravu, mnohí absolventi sa venujú tvorbe ilustrácii či vlastnej autorskej tvorbe. Štúdium má presah do oblasti fotografie, filmu a multimédii. Veľký dôraz sa kladie na kreativitu a výtvarné cítenie absolventov, ktoré je uplatniteľné v rôznych sférach profesionálneho života. Pozitívny vzťah ku kultúre a orientácia v umení indikuje možnosti zamestnania sa v managemente kultúry, organizovaní festivalov, v distribúcii a mediálnom marketingu.
Prehľad povinných vyučovacích predmetov počas štvorročného štúdia:

ODBORNÉ PREDMETY:

1. Dejiny výtvarnej kultúry – prehľad svetových a domácich dejín umenia v kultúrno-historických súvislostiach.
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom súbor vedomostí a kompetencií o vývoji umenia, súčasne formovať logické myslenie a rozvíjať poznatky, zručnosti a kľúčové kompetencie využiteľné v praxi aj v ďalšom vzdelávaní a občianskom živote.
Poznanie dejín umenia vedie na jednej strane k návyku nachádzať v umeleckej tvorbe minulosti a súčasnosti zdroje inšpirácie pre citový a estetický zážitok a na strane druhej umožňujú študentom vytváranie si hodnôt vlastného života.
Prehľad svetových a domácich dejín umenia sa podáva súbežne v rovinách historickej, spoločensko-politickej a kultúrnej tak, aby študent pochopil vzájomnú súvislosť a podmienenosť týchto javov vo všetkých historických dobách aj vo všetkých spoločenských formáciách.

2. Teória dizajnu – oboznamuje študentov so systémom, metódami a pracovnými postupmi dizajnéra, návrhára a poskytuje im tak dôležité teoretické vedomosti pre tvorivú prácu v dizajne. Predmet tiež dáva prehľad o historickom vývoji dizajnu, jeho zastúpení v dnešnej spoločnosti a jeho ďalšom smerovaní.

3. Navrhovanie a typografia – učí grafickému mysleniu a originálnemu výtvarnému vyjadrovaniu sa v ploche, ale aj v priestore. Počas štyroch rokov postupne prevedie študenta od jednoduchších grafických zadaní k úplne profesionálnemu zvládnutiu tém z oblasti vizuálnej komunikácie.

4. Počítačová grafika a prax – ovládanie softvérov na tvorbu rastrovej a vektorovej grafiky Adobe Photoshop, Adobe Illustrator a Adobe InDesign. Cieľom predmetu je osvojenie si vedomostí práce s počítačovým softvérom, používaným v grafickom projektovaní. Jeho náplňou je nielen sebavedomé zvládnutie programu po technickej a formálnej stránke, ale celkové preniknutie do esenciálnych problémov kreatívnej tvorby grafického dizajnu. Hlavnou strategickou zložkou predmetu je aktivizovanie študentov ku kreatívnym výkonom, originalite, jedinečnému prístupu ku grafickému dizajnu. Neodmysliteľnou zložkou učebného procesu je dôkladná exekúcia realizovaných prác. Vo štvrtom ročníku spoločne sumarizujeme vedomosti získané za štyri roky štúdia a a študenti sa tak pripravujú sa pre vstup do praxe alebo štúdium na vysokej škole.

5. Figurálne kreslenie – štúdium ľudskej postavy
Funkcia figurálneho kreslenia spočíva v chápaní človeka ako proporčného meradla pre všetky odbory ľudskej činnosti. Výsledkom je získanie väčšej invenčnej a tvarovej zásoby, ktorá je predpokladom pre ďalšie aplikácie a štylizáciu v danom študijnom odbore.
Cieľom predmetu je naučiť sa vnímať ľudské telo ako proporčné meradlo pre výtvarnú úžitkovú tvorbu, osvojiť si základné konštrukcie, proporcie a polohu jednotlivých častí ľudského tela a celej postavy, kompozične zvládnuť umiestnenie jednej a viacerých postáv v priestore v spojení s ďalšími objektmi, zvládnuť zobraziť časť alebo celú postavu v závislosti od jej charakteru v nadväznosti na celostný literárny alebo filmový dej, zvládnuť rôzne spôsoby plošnej a objemovej štylizácie tela, zvládnuť úpravu ľudskej figúry alebo jej častí v závislosti od použitia ostatných prvkov použitých v grafickej práci.

6. Výtvarná a typografická príprava – rozvíjanie výtvarného myslenia, estetického cítenia, získanie poznatkov o základných prvkoch výtvarného prejavu, prostriedkoch výstavby, kompozície a zručnosti pri ich používaní.
Predmet je zameraný na osvojenie si základov výtvarného jazyka a typografickej tvorby – získanie poznatkov o základných prvkoch výtvarného prejavu a písma, prostriedkoch výstavby kompozície a získanie zručnosti pri ich používaní.
Cieľom predmetu je rozvíjať tvorivosť a kreatívne výtvarné myslenie, rozvíjať schopnosť pozorovať, analyzovať a hodnotiť javy okolo seba z výtvarného hľadiska, kultivovať výtvarné videnie a fantáziu. Rovnako dôležitým cieľom je získať návyky a osvojiť si zručnosti v používaní klasických a súčasných výtvarných techník a zručnosti pri tvorbe písma, schopnosť kreatívne využívať výrazové možnosti jednotlivých výtvarných a typografických prostriedkov v ich rôznych kombináciách a vo vzájomných súvislostiach pri výstavbe kompozície obrazu, ovládať špecifický výtvarný jazyk pri vecných štúdiách, ovládať postupy štylizácie, abstrakcie a možnosti výtvarného posunu reálnych tvarov, ovládať zásady typografickej tvorby a poznať možnosti využitia informačných technológií pri výtvarnom vyjadrovaní.

7. Modelovanie – rozvíjanie reálneho priestorového vnímania v nadväznosti na spôsob narábania s materiálom – hmotou. Základným materiálom je hlina, ktorej tvárnosť inšpiruje a obohacuje tvorivý proces po formálnej i obsahovej stránke.
Cieľom predmetu je aby študenti získali základné znalosti realistickej modelácie, anatómie tvarov a priestorového vyjadrenia, ovládali postupy štylizácie, abstrakcie a možnosti výtvarného posunu reálnych tvarov, uplatňovali vzťah medzi výtvarným riešením konkrétnej úlohy s technologickými postupmi a technikami používanými v rámci študovaného odboru, ovládali špecifický výtvarný jazyk pri vecných štúdiách rastlinných, živočíšnych a abstraktných motívov s vystihnutím charakteristiky tvaru a štruktúry.

8. Digitálna fotografia – Cieľom predmetu je naučiť študentov tvorivo pracovať s digitálnymi fotoaparátmi a ďalšou fototechnikou. Prostredníctvom postupných úloh a zadaní sa naučia základy kompozície a tvorivého prístupu k fotografovaniu. Študenti sa naučia ovládať fotoaparát v manuálnom režime, správne využívať rôzne objektívy a prácu s externým bleskom. Osvoja si tiež správne používanie statívu v teréne a naučia sa pracovať s monopodom. Spoznajú základné spôsoby štúdiového svietenia a prácu so štúdiovými zábleskami, statívmi ako aj ďalšou štúdiovou technikou. Na konci procesu sa učia fotografiu spracovať pomocou softvéru od jemných úprav, pridania grafiky, zalomenia fotografií do rôznych grafických výstupov až po finálny export do tlače.


Schválilo Ministerstvo školstva SR dňa 15.1.2001
Mgr.art. Štefan Kubovič – navrhovanie a typografia, teória dizajnu
Mgr. Lucia Halimovič – počítačová grafika a prax
Mgr. art. Michal Uhrín – počítačová grafika a prax (Adobe After Effects),
Mgr. Veronika Máteová – počítačová grafika a prax
Mgr. art. Lukáš Freytag – figurálne kreslenie
Mgr. art. Martin Kráľ – figurálne kreslenie
Mgr. Katarína Lazarová – digitálna fotografia
Mgr. Erika Gerbócová – dejiny výtvarnej kultúry
Materiálnotechnické vybavenie odborných učební a ateliérov:

3 ateliéry klasickej animácie - špecálne vybavené animačné stoly, kamery so stojanom na snimanie jednotlivých obrázkov, projektory s plátnom na ukážky animovanej tvorby, špeciálny stôl so zeleným pozadím, statívy a halogénové svetlá na osvetlenie scény, scanery a PC s programami (Cambridge Animo, Moho (Anime Studio), Adobe Premier Elements, CTP, Toom Boom) na spracovanie kresieb, strihu zvuku a finalizáciu filmových a multimediálnych prác.

8 ateliérov počítačovej animácie, grafiky, fotografie a Motion Capture – obsahujú špičkové vybavenie - (spolu 200 PC, 100 ks iMac) s programovými balíkmi Adobe Design Premium (Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign, Flash, Dreamweaver, Fireworks), Adobe Premiere, Autodesk Entertanment Creation Suite (3D Studio MAX, Maya, Mudbox, Combustion), Samplitude, Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint).

digitálne nahrávacie zvukové štúdio s digitálnou strižňou - obsahuje nahrávaciu kabínu, zvukovú réžiu, ktorej súčasťou je mixážny pult, Mix Wizard, zosilňovač TEAC, mikrofóny, slúchadlá, reproduktory a počítačovú techniku na ozvučenie filmových a multimediálnych projektov. Zvukové štúdio má profesionálne parametre profesionálneho zariadenia, umožňuje nahrávanie a záznam hovoreného slova, hudobnej produkcie a špeciálnych zvukových efektov. Hotový produkt je možné upraviť priamo v štúdiu resp. v odbornej učebni počítačovej animácie a grafiky.

ateliér fotografickej tvorby - klasické, digitálne fotoaparáty a zrkadlovky, objektívy základné, širokouhle, teleobjektívy (neskresľujúce), statívy, fotoblesky, osvetľovacia technika, pozadia, počítače pre spracovanie digitálnej fotografie – PC, iMAC, osvetľovacia technika pre ateliér – reflektory, stojany, softbox, zadná stena pre ateliér, A2 a A3 tlačiarne...

5 ateliérov figurálneho kreslenia, modelovania a výtvarnej prípravy

ateliér odevného dizajnu - ukážky dobových modelov šiat, šijacie, žehliace, strihacie stroje, PC na tvorbu a prácu v danom študijnom odbore.

foto komora - ateliér je určený na tvorbu klasickej technológie vyvolávania a úpravy fotografií, obsahuje zväčšováky, sušičku, tácky, ustalovače, vývojky a pod. foto. potreby.

multifunkčná športová hala