Odbor Odevný dizajn je zameraný na osvojenie si pracovných postupov vo výtvarnej, grafickej a odevnej tvorbe s cieľom čo najširšieho uplatnenia v praxi. Študenti sa počas štúdia venujú okrem kreslenej a virtuálnej vizualizácii v programoch Autodesk 3ds Max, Adobe Photoshop a Adobe Illustrator, aj praktickej realizácii svojich návrhov. Záverečnou prácou študentov dvojročného pomaturitného štúdia je ucelené autorské dielo - historický kostým, moderná konfekcia alebo alternatívna odevná tvorba - tzv. haute couture realizované od návrhu, cez konštrukciu strihov až po samotné vyhotovenie odevu.
Garanti študijného odboru      Pedagogický zbor

Vyštudovala SUŠ v Trenčíne odbor odevný dizajn a pokračuje v štúdiu odevného dizajnu na VŠVU v Bratislave v Ateliéri 343 pod vedením prof. Júlie Sabovej, akad. mal. Tu vyštudovala bakalárske štúdium a momentálne je v poslednom ročníku magisterského štúdia. Okrem vlastnej tvorby sa venuje viacerým projektom a spoluprácam. Na našej škole vyučuje predmety Technológiu, Konštrukcie a modelovanie strihov a Odevnú tvorbu a prax.
Vyštudovala VŠVU Bratislava – odbor textilný dizajn. Prezentovala sa na kolektívnych výstavách v spolupráci si Slovenskou výtvarnou úniou. Pedagogicky pôsobila strednej škole a základnej umeleckej škole. Vykonávala činnosť arteterapie v dennom stacionári psychiatrickej NsP Ružinov a venovala sa deťom s postihom zraku, sluchu a s mentálnymi vývojovými postihmi. Popri pedagogickej činnosti sa venuje kresbe, maľbe, tkanej tapisérii a knižnej ilustrácii.
Študovala na SUŠ v Trenčíne, odevný dizajn a na UKF v Nitre Výtvarné umenie a pedagogiku a sociálnu pedagogiku. Vo svojom voľnom čase sa venuje fotografovaniu, grafike a odevnému dizajnu. V minulosti vystavovala svoje fotografické práce pod názvom - Človek, príroda. V budúcnosti plánuje výstavu fotografií portrétov pod názvom Sladké kvety. Spolupracuje ako fotografka pre známy internetový časopis. Na škole vyučuje počítačovú grafiku – Adobe Photoshop a Adobe Illustrator, Výtvarnú prípravu a Modelovanie.
Bakalárske štúdium vyštudoval na Akadémii Umení v Banskej Bystrici v ateliéri grafika -priestor - synergia pod vedením doc. R. Bruna, akad. mal. Magisterský stupeň ukončil na Vysokej škole výtvarných umení u doc. V. Kolenčíka, akad. mal. s odborom voľná a farebná grafika. Venuje sa tradičnej grafike, kresbe, ilustrácií a komiksu s dôrazom na zobrazovanie figúry v priestore. Vystavoval na viacerých skupinových výstavách na Slovensku ale aj v zahraničí ako napríklad Celebrating Print NY 2014. Je držiteľom prvej ceny Egona Schieleho za rok 2017 a má zaradené kresby v troch publikáciách knihy s názvom Figurama. Na našej škole vyučuje figurálnu kresbu.
Vyštudovala aprobáciu dejepis a estetika na Filozofickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Počas štúdia sa hlbšie zamerala na dejiny estetiky v súvislosti s vnímaním umenia a kultúrnych súvislostí, čoho vyústením bola aj účasť na Študentskej vedeckej konferencii, kde svoju prácu venovala možnostiam estetična v diele mexickej maliarky Fridy Kahlo. Vysokoškolské štúdium ukončila s červeným diplomom pod vedením riaditeľky Inštitútu estetiky, vied o umení a kulturológie prof. PhDr. Jany Soškovej, CSc.
Je absolventkou SSUŠ Animovanej tvorby v odbore Grafický dizajn. Úspešne ukončila štúdium na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave v odbore socha a maľba. Jej tvorbu sprevádzajú dve roviny, abstraktná a hyperrealistická, kde sa zaoberá spomienkami, ilúziou priestoru a experimentom. Špecializuje sa na maliarsku techniku Airbrush. Svoje diela vystavovala na Slovensku i na medzinárodných výstavách. Na našej škole vyučuje výtvarný ateliér.
Študovala na SUŠ v Ružomberku odbor fotografický dizajn a na PF KU učiteľstvo výtvarného umenia. Ďalej pokračovala v štúdiu na VŠVÚ v Bratislave, kde absolvovala doplnkové dvojročné štúdium v ateliéri Laboratórium fotografie u prof. Ľuba Stacha. Intenzívnejšie sa začala zaujímať o klasickú čiernobielu fotografiu. Na našej škole vyučuje výtvarnú prípravu a fotografickú tvorbu a prax.

8298 N ODEVNÝ DIZAJN

Stiahni prihlášku
INFORMÁCIE O POMATURITNOM ŠTÚDIU
Na dvojročné pomaturitné kvalifikačné štúdium sú študenti prijímaní bez prijímacích pohovorov. Stačí zaslať vyplnenú prihlášku spolu s kópiou maturitného vysvedčenia, obratom vám zašleme potvrdenie o prijatí a Zmluvu o štúdiu. Prihlásiť sa môže každý, kto má ukončené stredoškolské vzdelanie s maturitou.

Výhody pomaturitného štúdia na SSUŠAT:
- pripravíme Vás do praxe a na vysokú školu
- naučíme Vás pracovať s najnovším softvérom a hardvérom v multimediálnom priemysle
- prispôsobíme Vám rozvrh aj individuálne
- zostáva vám štatút študenta a priznávajú sa vám všetky študentské výhody
Zápisné:
Školné:
250 EUR / platí sa jednorazovo pred nástupom do školy
150 EUR/mesiac
Mimobratislavskí žiaci si môžu individuálne zabezpečiť ubytovanie v domovoch mládeže - SOŠ technická (Vranovská 2, Vranovská 4), Školský internát Račianska 80, SOŠ polygrafická (Račianska 190) a súkromný domov mládeže Krupa DM (Pekná cesta 4). Žiadosť o ubytovanie si podávajú študenti priamo na príslušný domov mládeže.
KÓD ŠKOLY: 036 068 284       Stiahni prihlášku
Súkromná stredná umelecká škola animovanej tvorby
Zabezpečte svojmu dieťaťu to najlepšie vzdelanie!


Aj Vy máte doma umelecky nadaného deviataka? Tak určite viete, že termíny talentových skúšok sa blížia závratnou rýchlosťou. Len v bratislavskom samosprávnom kraji je 16 stredných umeleckých škôl, ktoré v termínoch od 20. marca do 10. apríla preveria znalosti žiakov deviatych tried. Vo viacerých smeroch špecifická Súkromná stredná umelecká škola animovanej tvorby v Bratislave má ´talentovky´ 27. marca 2015.
Ak pre svoju ratolesť chcete zabezpečiť čo najkvalitnejšie vzdelanie pre jeho ďalšie životné uplatnenie, mali by ste školu vyberať podľa niekoľkých kritérií. Odporúčame pri výbere zamerať sa napríklad na študijný plán školy, kvalitu výučby, vybavenie školy, vzhľadom na študijný odbor, či kvalitu pedagogického zboru, ktorý bude Vaše dieťa vzdelávať a odovzdávať mu vedomosti a zručnosti. Na Slovensku je momentálne niekoľko kvalitných stredných umeleckých škôl, jedna z nich je však svojim zameraním aj technickým vybavením jedinečná dokonca aj z celosvetového hľadiska.
Súkromná stredná umelecká škola animovanej tvorby (SSUŠAT), ktorá sídli v bratislavskej Petržalke, ponúka v rámci 4-ročného štúdia 4 študijné odbory - animovanú tvorbu, grafický dizajn, fotografický dizajn a odevný dizajn. Čo sa týka vyučovania umelecky orientovaných predmetov, vlastní škola niekoľko technologických vychytávok, ktoré vo svete vlastní iba zopár škôl.
Unikátom študijného odboru animovanej tvorby je 20 kamerový animačný systém Motion Capture, s ktorým sa učia študenti v súčasnosti pracovať. V rámci škôl a firiem je jediný na Slovensku. V Európe a celosvetovo v rámci škôl, vlastní tento 20 kamerový animačný systém iba jedna univerzita v USA. S použitím Motion Capture bolo vytvorené aj prelomové dielo Avatar, Beowulf, Pán prsteňov Assasin´s Creed, či King Kong...
Táto unikátna technológia na digitálne zachytávanie pohybu je určená na 3D aj 2D animáciu. Práca s ňou je vo svete animácie doslova kráľovskou disciplínou, ktorú majú možnosť používať teraz aj slovenskí študenti. A keďže animácia nie je len o kreslení a animovaných rozprávkach, ale dnes sa prakticky využíva v každej oblasti od architektúry, archeológie, medicíny, biológie cez kriminalistiku a tak ďalej, jej štúdium rozšíri študentom obzory a výrazne zlepší možnosti uplatnenia na trhu práce.
Ďalšie tri odbory, teda fotografický, grafický a odevný dizajn, vyučované v rámci Súkromnej strednej umeleckej školy animovanej tvorby sú vysoko kvalitné po stránke postavenia študijného odboru, technického vybavenia školy či pedagogického vedenia. Študenti pracujú s najmodernejšími technológiami a aktuálnymi verziami SW a HW. Pri výučbe sú vedení tímom kvalitných pedagógov, odborníkov z praxe a slovenských kapacít vo svojom odbore. Patrí medzi nich napríklad režisér, animátor, ktorý sa podieľal na tvorbe 5 celovečerných animovaných filmov, napr. Marco Polo return to Xanadu (USA), ktorý bol v roku 2000 v širšom výbere nominovaný na Oscara, Štefan Martauz, ktorý stál pri zrode bábkovej animácie na Slovensku, Ing. Karol Holubčík, grafik Mgr. art. Matej Vakula, Mgr. art. Štefan Kubovič či akademická maliarka a animátorka Ľudmila Pavolová.
Ak sa o štúdiu na Súkromnej strednej umeleckej škole animovanej tvorby chcete dozvedieť viac, či rovno vyplniť prihlášku na talentovky, kliknite na www.uat.sk alebo na školskú facebook stránku .
Navyše, škola poskytuje nadaným študentom zo sociálne slabších rodín, ktorí si štúdium preukázateľne dovoliť nemôžu, možnosť absolvovať štúdium bezplatne.
Uplatnenie absolventov odevného dizajnu v praxi
Absolventi odboru odevný dizajn nachádzajú uplatnenie v oblastiach módneho priemyslu. Uplatnenie môžu nájsť jednak v módnych salónoch, divadelných dielňach alebo pracovať ako samostatní návrhári. Majú možnosť pokračovať v štúdiu na slovenských i zahraničných vysokých školách. Vzhľadom na to, že odbor má presah aj do iných oblastí ako je reklama, dizajn, fotografia, film, či divadlo, je možné sa uplatniť aj vo firmách zaoberajúcimi sa týmito oblasťami. Veľký dôraz sa kladie na kreativitu a výtvarné cítenie absolventov, ktoré je uplatniteľné v rôznych sférach profesionálneho života. Pozitívny vzťah ku kultúre a orientácia v umení indikuje možnosti zamestnania sa v managemente kultúry, organizovaní festivalov, v distribúcii a mediálnom marketingu.
Prehľad povinných vyučovacích predmetov počas štvorročného štúdia:

ODBORNÉ PREDMETY:

1. Dejiny výtvarnej kultúry – prehľad svetových a domácich dejín umenia v kultúrno-historických súvislostiach.
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom súbor vedomostí a kompetencií o vývoji umenia, súčasne formovať logické myslenie a rozvíjať poznatky, zručnosti a kľúčové kompetencie využiteľné v praxi aj v ďalšom vzdelávaní a občianskom živote.
Poznanie dejín umenia vedie na jednej strane k návyku nachádzať v umeleckej tvorbe minulosti a súčasnosti zdroje inšpirácie pre citový a estetický zážitok a na strane druhej umožňujú študentom vytváranie si hodnôt vlastného života.
Prehľad svetových a domácich dejín umenia sa podáva súbežne v rovinách historickej, spoločensko-politickej a kultúrnej tak, aby študent pochopil vzájomnú súvislosť a podmienenosť týchto javov vo všetkých historických dobách aj vo všetkých spoločenských formáciách.

2. Dejiny odievania
Odevy a móda sú prostriedkom reči a komunikácie so svetom sú vyjadrovaním názoru o svete a človeku samotnom. Študent získava prehľad o procese a vývoji odievania od najstarších dôb po súčasnosť. Dokáže sa pohybovať v historických súvislostiach a ich dopadoch na odevnú kultúru.

3. Výtvarná príprava – vedie študentov k osvojeniu si zručnosti v používaní klasických i súčasných výtvarných techník a učí ich kreatívne využívať výrazové možnosti jednotlivých výtvarných prostriedkov. Predmet rozvíja u žiakov tvorivosť a kreatívne výtvarné myslenie, pomáha kultivovať výtvarné videnie a fantáziu a je základom pre všetky ďalšie odborné výtvarné predmety.

4. Figurálne kreslenie – štúdium ľudskej postavy
Funkcia figurálneho kreslenia spočíva v chápaní človeka ako proporčného meradla pre všetky odbory ľudskej činnosti. Výsledkom je získanie väčšej invenčnej a tvarovej zásoby, ktorá je predpokladom pre ďalšie aplikácie a štylizáciu v danom študijnom odbore.
Cieľom predmetu je naučiť sa vnímať ľudské telo ako proporčné meradlo pre výtvarnú úžitkovú tvorbu, osvojiť si základné konštrukcie, proporcie a polohu jednotlivých častí ľudského tela a celej postavy, kompozične zvládnuť umiestnenie jednej a viacerých postáv v priestore v spojení s ďalšími objektmi, zvládnuť zobraziť časť alebo celú postavu v závislosti od jej charakteru v nadväznosti na celostný literárny alebo filmový dej, zvládnuť rôzne spôsoby plošnej a objemovej štylizácie tela, zvládnuť úpravu ľudskej figúry alebo jej častí v závislosti od použitia ostatných prvkov použitých v grafickej práci.

5. Odevný dizajn

6. Technológia
Študent sa zoznamuje s pracovnými prostriedkami, so základmi ručného a strojového šitia a žehlenia. Zahrnuje technologické postupy zhotovovania doplnkov a častí odevu . Technickú prípravu výroby, zostavovanie strihových polôh, metódy prenášania strihových polôh. Poskytuje žiakom vedomosti a poznatky o materiáloch z oblasti textilu a umožnia mu uplatniť ich pri výbere odevných materiálov a výrobe odevov.

7. Odevná tvorba a prax
Žiakom je poskytnuté know-how umeleckého krajčírstva, musia zvládnuť techniky tradičných remesiel a potom ich posunúť do súčasného dizajnu. Remeslo sa učia na konkrétnych strihoch z historických období ktorými študent prechádza od Antiky až po súčasnosť. Tieto znalosti potom aplikuje na tvorbu vlastných autorských prác. Žiaci sú motivovaní hľadať vlastné inšpiračné zdroje a impulzy, vkladať autentický a autorský rukopis.

8. Konštrukcie a modelovanie odevov
Vyučovací predmet je jedným zo základných odborných predmetov. Poskytuje žiakom teoretické vedomosti i praktické zručnosti z oblasti vyhotovenia strihov i ďalších prác s hotovým strihom, ktoré veľmi úzko súvisia s technológiou spracovania konkrétneho odevu. Majú možnosť experimentovať s materiálom, strihom, formou a technológiou. Sú vedení ku kreativite a individualite. Študenti využívajú softvérové aplikácie v oblasti počítačovej konštrukcie na vytvorenie knižnice strihových riešení použiteľných v praxi a v priebehu štúdia.

9. Počítačová grafika - ovládanie softvérov na tvorbu rastrovej a vektorovej grafiky Adobe Photoshop, Adobe Illustrator a Adobe InDesign.
Cieľom predmetu je osvojenie si vedomostí práce s počítačovým softvérom, používaným v grafickom projektovaní. Jeho náplňou je nielen sebavedomé zvládnutie programu po technickej a formálnej stránke, ale celkové preniknutie do esenciálnych problémov kreatívnej tvorby grafického dizajnu. Hlavnou strategickou zložkou predmetu je aktivizovanie študentov ku kreatívnym výkonom, originalite, jedinečnému prístupu ku grafickému dizajnu. Neodmysliteľnou zložkou učebného procesu je dôkladná exekúcia realizovaných prác. Vo štvrtom ročníku spoločne sumarizujeme vedomosti získané za štyri roky štúdia a a študenti sa tak pripravujú sa pre vstup do praxe alebo štúdium na vysokej škole.

10. Digitálna fotografia
Cieľom predmetu je naučiť študentov tvorivo pracovať s digitálnymi fotoaparátmi a ďalšou fototechnikou. Prostredníctvom postupných úloh a zadaní sa naučia základy kompozície a tvorivého prístupu k fotografovaniu. Študenti sa naučia ovládať fotoaparát v manuálnom režime, správne využívať rôzne objektívy a prácu s externým bleskom. Osvoja si tiež správne používanie statívu v teréne a naučia sa pracovať s monopodom. Spoznajú základné spôsoby štúdiového svietenia a prácu so štúdiovými zábleskami, statívmi ako aj ďalšou štúdiovou technikou. Na konci procesu sa učia fotografiu spracovať pomocou softvéru od jemných úprav, pridania grafiky, zalomenia fotografií do rôznych grafických výstupov až po finálny export do tlače.


Schválilo Ministerstvo školstva SR dňa 17.1.2001
Bc. Erika Daxnerová – odevná tvorba a prax, konštrukcie a modelovanie odevov, technológia
Mgr.art. Daniela Schredlová – výtvarná príprava, dejiny odievania
Mgr. Lucia Halimovič – počítačová grafika a prax
Mgr. art. Lukáš Freytag – figurálne kreslenie
Mgr. Erika Gerbócová – dejiny výtvarnej kultúry
Materiálnotechnické vybavenie odborných učební a ateliérov:

3 ateliéry klasickej animácie - špecálne vybavené animačné stoly, kamery so stojanom na snimanie jednotlivých obrázkov, projektory s plátnom na ukážky animovanej tvorby, špeciálny stôl so zeleným pozadím, statívy a halogénové svetlá na osvetlenie scény, scanery a PC s programami (Cambridge Animo, Moho (Anime Studio), Adobe Premier Elements, CTP, Toom Boom) na spracovanie kresieb, strihu zvuku a finalizáciu filmových a multimediálnych prác.

8 ateliérov počítačovej animácie, grafiky, fotografie a Motion Capture – obsahujú špičkové vybavenie - (spolu 200 PC, 100 ks iMac) s programovými balíkmi Adobe Design Premium (Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign, Flash, Dreamweaver, Fireworks), Adobe Premiere, Autodesk Entertanment Creation Suite (3D Studio MAX, Maya, Mudbox, Combustion), Samplitude, Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint).

digitálne nahrávacie zvukové štúdio s digitálnou strižňou - obsahuje nahrávaciu kabínu, zvukovú réžiu, ktorej súčasťou je mixážny pult, Mix Wizard, zosilňovač TEAC, mikrofóny, slúchadlá, reproduktory a počítačovú techniku na ozvučenie filmových a multimediálnych projektov. Zvukové štúdio má profesionálne parametre profesionálneho zariadenia, umožňuje nahrávanie a záznam hovoreného slova, hudobnej produkcie a špeciálnych zvukových efektov. Hotový produkt je možné upraviť priamo v štúdiu resp. v odbornej učebni počítačovej animácie a grafiky.

ateliér fotografickej tvorby - klasické, digitálne fotoaparáty a zrkadlovky, objektívy základné, širokouhle, teleobjektívy (neskresľujúce), statívy, fotoblesky, osvetľovacia technika, pozadia, počítače pre spracovanie digitálnej fotografie – PC, iMAC, osvetľovacia technika pre ateliér – reflektory, stojany, softbox, zadná stena pre ateliér, A2 a A3 tlačiarne...

5 ateliérov figurálneho kreslenia, modelovania a výtvarnej prípravy

ateliér odevného dizajnu - ukážky dobových modelov šiat, šijacie, žehliace, strihacie stroje, PC na tvorbu a prácu v danom študijnom odbore.

foto komora - ateliér je určený na tvorbu klasickej technológie vyvolávania a úpravy fotografií, obsahuje zväčšováky, sušičku, tácky, ustalovače, vývojky a pod. foto. potreby.

multifunkčná športová hala